zondag 20 mei 2018

Inzien en inzagen


Ik heb mij deze week weer bijzonder goed vermaakt!
Maandag arriveerden de bakken van Ikea, waar ik een mooi kastje omheen mocht knutselen. Lekker in mijn tuintje, zagen, boren, schroeven, schuren, plamuren en schilderen. Het was er prima weertje voor.
Het kastje moest een verlaat verjaardags-cadeautje worden voor mijn kleindochter Zara (al weer 10 geworden!)
Haar moeder kwam enkele weken terug met deze suggestie. Of ik voor haar verjaardag niet iets met bakjes kon maken waarin ze haar Playmobil op kon bergen. Natuurlijk kan dat. Het is altijd prettig als je een idee voor een nuttig cadeautje krijgt aangereikt. Die meiden hebben immers alles al.
Om mij een idee te geven wat ze bedoelde, stuurde ze mij een fotootje dat ze op internet had gevonden, waarop een kompleet wandmeubel stond afgebeeld, met als bijschrift: "zoiets"
Dat was op donderdag, terwijl Zara de week daarop op woensdag verjaarde.
Zaterdag maar even langs gegaan om te vragen wat precies de bedoeling was en om wat maten op te nemen. Het was al snel duidelijk wat het moest worden, maar ik zei tegen mijn schoondochter dat het niet meer ging lukken om het op haar verjaardag, woensdag, al klaar te hebben.
Ze antwoordde: "Nou, dat hoeft ook niet, we vieren zaterdag pas haar verjaardag."
De schat.....
Zaterdag gezellig de verjaardag van Zara gevierd met de boodschap dat haar cadeautje nog even op zich liet wachten.

Maandag meteen hout gehaald en aan de slag gegaan. Lekker buiten bezig zijn, met een weids uitzicht op de weilanden, onder een stralend zonnetje. Het koolmezenpaar stoort zich niet aan mij en vliegt af en aan met lekkere hapjes voor hun jongen in het nestkastje aan mijn schuurtje. Ze zijn het zagen en schuren intussen wel gewend.
Heerlijk om zo'n prachtig excuus te hebben om niet te hoeven stofzuigen of wasjes te draaien of (nog erger) in je tuin te gaan werken.
Dinsdag werd het op internet bestelde beslag afgeleverd voor de kistjes voor het kroost van Pieter en Laura, zodat ik die klus tussendoor ook af kon ronden.
Kistjes gemaakt van "afvalhout" wat overbleef na de grote verbouwing, die deze week ook haar beslag kreeg. Gisteren (zaterdag) even langs geweest om nog wat laatste dingetjes af te werken, zodat de "dames" zaterdagavond hun nieuwe kamertjes definitief konden betrekken.

Woensdag had opa een dagje vrij.
Met de senioren van Oud Ade een "daggie uit". Een prima verzorgde dag die begon met koffie en gebak in het Dorpshuis, gevolgd door een busrit naar Loosdrecht en een boottocht over de Loosdrechtse Plassen en de prachtige rivier de Vecht, waar ik, variƫrend op een thema dichtte:
Een dame uit Loosdrecht met twee zware tassen,
vroeg of ik daar even op wilde passen.
Ik zag haar toen duiken,
al tussen de struiken,
en daar zag ik toen de Loosdrechtse plassen.
Daarna reden we met de bus naar Burgerveen naar "Rozen en Radijs", waar we een uiteenzetting kregen over de filosofie van dit rozenbedrijf en konden genieten van de prachtige tropische tuin.
Terug in Oud Ade werden we na een drankje vergast op een fantastisch buffet, verzorgd door de uitbaters van "De Vergulde Vos". Dat was smullen!!!
Een welgemeend "dankjewel" aan al die vrijwilligers die zich onbaatzuchtig hebben ingezet voor het welslagen van deze prachtige dag.

De donderdag en vrijdag heb ik, met onderbrekingen om de Giro op Eurosport te volgen, gebruikt om het kastje verder af te maken en zaterdagmiddag heb ik het van het laatste laklaagje voorzien. Klaar! Klus geklaard!
Er is niets leuker dan mooie dingen te maken voor je kleinkinderen.....


Alles is klaar.
Moet ik maandag dan toch aan mijn tuin beginnen.......?
Klinkt zo afgezaagd.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten