zondag 6 oktober 2013

Vraag zonder antwoord



Een moeder.
Op de vlucht met haar kind.
Haar man, haar familie verloren 
in een zinloze oorlog.
Op zoek naar veiligheid, 
een toekomst voor haar zoon.
Niet de dood is wreed, maar het leven.


Heel langzaam leer ik je een beetje kennen.
Ik lees berichten, interviews.
Ik kijk filmpjes op Youtube.
Had ik nog niet gedaan.
Hoewel ik je naam al wel had horen noemen.
De vriend van mijn nichtje.
Ik zou je vast wel een keer tegenkomen.
Op een verjaardag of andere gelegenheid.

Een jongen nog.
Maar o zo volwassen.
Een verstoorde jeugd.

Je pakte het leven op.
Ging studeren en verwierf je een plaats in de maatschappij.
VWO, De Vrije Universiteit in Amsterdam.
Geen domme jongen.
Als comedian ging je de trauma's uit je jeugd te lijf.
Met humor, zelfspot en cynisme.
Ontsnappen aan donkere herinneringen.
Plannen maken voor morgen, bruisend van energie.

Een jongen nog.
Maar o zo volwassen.
Een verstoorde toekomst.

Het heeft geen zin de vraag te stellen.
Niemand heeft het antwoord.
Ik zie het verdriet en voel de pijn.
Bij Milou, en allen die haar liefdevol omringen.
Machteloosheid, niet begrijpen.
Kan ook niet.
Wetend, dat het antwoord uitblijft, stel ik keer op keer toch die vraag.


Afgelopen maandag, 30 september, overleed op 25-jarige leeftijd Dara Faizi, stand-up comedian, aanstormend talent en veelbelovend cabaretier, aan de gevolgen van een longontsteking.......



(Video interview AT5)

2 opmerkingen:

  1. Mijn diep medeleven gaat naar Milou, haar ouders en familieleden. Veel sterkte toegewenst.

    Pieter van Ruiten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi geschreven piet.
    Maar ook diep en diep triest.
    Luciƫn

    BeantwoordenVerwijderen